Communication strategy proposal for a language school

Thesis title: Vypracování komunikační strategie jazykové školy
Author: Holoubková, Táňa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je vypracování komunikační strategie pro nově zakládanou jazykovou školu na malém městě. Teoretická část práce se zabývá ATL, BTL a PR komunikací, Corporate Identity, je zde vyložena terminologie používaná v mediálním prostředí a nastíněny postupy použité v praktické části práce. Praktická část práce postupuje od popisu subjektu, kterému je komunikační strategie navrhována, a jeho cílů, přes monitoring okolí (konkurenčních subjektů, sociodemografických a lifestylových charakteristik obyvatel daného regionu, dostupných kanálů komunikace) až po samotné navržení vhodných cílových skupin a ročního strategického plánu komunikace s podrbnějším zaměřením na první půlrok činnosti jazykové školy (tzn. intenzivnější komunikace spojená se zahájením působení - tzv. "launchovací" aktivity).
Keywords: corporate identity; monitoring konkurence; PR; analýza životního stylu cílových skupin; sociodemografická analýza; ATL; cílová skupina; reklamní nosiče; BTL; média; komerční komunikace
Thesis title: Communication strategy proposal for a language school
Author: Holoubková, Táňa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the thesis is to propose a suitable communication strategy for a newly established language school that should start operating in a rather small czech town. The theoretic part includes an explanation of terminology and types of research used in marketing communication, description of ATL, BTL and PR communication, a few words about the importance of Corporate Identity (basis for communication) and description of tools that are used in the application part of the thesis. The application part starts with starts with monitoring of surroundings (competition, inhabitants, possible channels for communication activities), continues with a description of a launguage school, then follows assortment of inhabitans into suitable target groups and a proposal of strategic communication plan for the forthcoming year, more detailed attention is paid to the activities that are planned to be pursued during the first half of the first year (launch).
Keywords: sociodemografic and lifestyle characteristics of target groups; corporate identity; terminology used in media world; media; PR; ATL; BTL; marketing communication; monitoring of competition; marketing research; target group

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 11. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15037/podrobnosti

Files for download

    Last update: