Business plan for the distribution of Letique natural cosmetics utilizing the franchise concept

Thesis title: Podnikatelský plán pro prodej přírodní kosmetiky Letique formou franšízy
Author: Holyansky, Michael
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Habrmanová, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je vypracovat podnikatelský záměr pro založení firmy Letique přírodní kosmetika s.r.o. formou franšízy a ověřit, zda tento projekt dává z finančního hlediska smysl. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní pojmy, definice a zásady podnikatelského plánu, které slouží jako podklad pro zpracování praktické části práce. Praktickou část tvoří podnikatelský plán pro prodej přírodní kosmetiky Letique formou franšízy. Výsledkem práce je kompletní podnikatelský plán, který má objasnit, zda a za jakých podmínek je možné podnikatelský záměr realizovat. Analýza trhu byla provedena pomocí dotazníkového šetření, jehož výsledky byly analyzovány a popsány v příslušné kapitole. Rovněž byl vypracován finanční plán ve třech variantách (realistická, optimistická, pesimistická).
Keywords: podnikatelský; plán; přírodní; kosmetika; franšíza; Letique
Thesis title: Business plan for the distribution of Letique natural cosmetics utilizing the franchise concept
Author: Holyansky, Michael
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Habrmanová, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The primary objective of this thesis is to develop a business plan for setting up the companyLetique přírodní kosmetika s.r.o. using the franchise concept and to evaluate the financialimplications of the project. The work is divided into theoretical and practical parts. Thetheoretical part describes the basic concepts, definitions, and principles of the business plan,which serve as a basis for the practical part of the thesis. The practical part focuses on thepreparation of the business plan for the franchising distribution system of the Letique naturalcosmetic products. The main outcome of the work is a comprehensive business plan, whichelaborates whether and under which circumstances it is viable to implement proposed strategies.The market analysis was performed by means of a questionnaire survey and its results wereanalyzed and presented in a particular chapter. The financial plan was also developed in threevariants (realistic, optimistic, pessimistic).
Keywords: business; plan; nature; franchise; Letique; cosmetics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2018
Date of submission: 26. 8. 2020
Date of defense: 9. 9. 2020
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/66585/podrobnosti

Files for download

    Last update: