Marketing strategies of low-cost airlines EasyJet and Ryanair

Thesis title: Marketingové strategie nízkonákladových leteckých společností EasyJet a Ryanair
Author: Hořejší, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je analýza marketingových strategií nízkonákladových leteckých společností EasyJet a Ryanair. V teoretické části se práce věnuje sektoru letecké dopravy a charakteristice nízkonákladových dopravců. Dále se teoretická část zabývá vysvětlením základních marketingových pojmů, nástrojů a strategií. V praktické části jsou představeny analyzované společnosti, jejich marketingový mix a je provedena analýza SWOT. Následně je popsána komparace zkoumaných společností včetně prezentace návrhů a doporučení na zlepšení.
Keywords: Marketing; Nízkonákladové letecké společnosti; EasyJet; Ryanair; Marketingový mix; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategies of low-cost airlines EasyJet and Ryanair
Author: Hořejší, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sadílek, Tomáš
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor thesis is to analyse the marketing strategies of low-cost airlines EasyJet and Ryanair. Theoretical part illustrates the current situation in the airline industry and characterises low-cost carriers. Furthermore, the theoretical part involves fundamental marketing terms, instruments, and strategies. The analytical part presents chosen airlines and their marketing mix and SWOT analysis. Then, the comparison of both analysed companies is described, including suggestions and improvements for future successful developments.
Keywords: Marketing mix; Marketing; SWOT analysis; Low-cost airlines; EasyJet; Ryanair

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 1. 2020
Date of submission: 18. 11. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72167/podrobnosti

Files for download

    Last update: