Use of social media in marketing

Thesis title: Využití sociálních sítí v marketingu
Author: Loukotová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je představit běžecký e-shop Top4Running a zanalyzovat jeho marketingovou strategii na sociálních sítích, zejména na Facebooku, Instagramu a YouTube. Na základě získaných informací, porovnání s konkurencí a zjištěných nedostatků byla následně navrhnuta doporučení, která by v budoucnu měla vést k jejímu zdokonalení.
Keywords: Sociální sítě; YouTube; Marketing; Online marketing; Facebook; Instagram
Thesis title: Use of social media in marketing
Author: Loukotová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this diploma thesis is to introduce e-shop Top4Running and analyze its marketing strategy on social networks, especially on Facebook, Instagram and YouTube. Based on the information obtained, a comparison with the competition and the identified shortcomings, recommendations were subsequently proposed, which should lead to the improvement of social media strategy in the future.
Keywords: Instagram; Social media; Facebook; YouTube; Marketing; Online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2020
Date of submission: 21. 11. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72480/podrobnosti

Files for download

    Last update: