Marketing strategy of music streaming service Apple Music

Thesis title: Marketingová strategie hudební streamovací služby Apple Music
Author: Pluhařová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je vytvořit návrhy na zlepšení marketingové strategie hudební streamovací služby Apple Music, jejichž záměrem je zvýšení povědomí o této službě v České republice a navýšení jejího podílu na českém trhu. Teoretická část se zabývá definováním základních marketingových konceptů jako je marketingová strategie, marketingový výzkum a marketingový mix. Praktická část se věnuje trhu hudebních streamovacích služeb, službě Apple Music a také jejímu hlavnímu konkurentovi Spotify. Pro zkoumání těchto služeb byly v praktické části použity metody SWOT, komparace a dotazníkové šetření. Závěrečná část představuje konkrétní návrhy na zlepšení marketingové strategie služby Apple Music.
Keywords: SWOT analýza; Marketingový mix; Marketingová strategie; Marketingový výzkum; Hudební streamovací služba; Apple Music; Spotify
Thesis title: Marketing strategy of music streaming service Apple Music
Author: Pluhařová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this bachelor thesis is the create proposals for improvement of the marketing strategy of music streaming service Apple Music. The aim of these proposals is to increase the awareness of this service and its market share in the Czech Republic. The theoretical part defines marketing concepts such as marketing strategy, marketing research, and marketing mix. The practical part explores the industry of music streaming services, Apple Music, and its main competitor Spotify. For practical analysis have been used SWOT analysis, comparison, and survey. The concluding part presents proposals for improving the marketing strategy of Apple Music.
Keywords: Marketing strategy; Marketing research; Marketing mix; SWOT analysis; Music streaming service; Apple Music; Spotify

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 1. 2020
Date of submission: 27. 11. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72157/podrobnosti

Files for download

    Last update: