CRM project of the selected Czech e-grocery

Thesis title: CRM project of the selected Czech e-grocery
Author: Chen, Yi Wen
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: English
Abstract:
The thesis aims to conduct the CRM project with the Czech e-grocery, Rohlík.cz, and examine its effect on customer retention. The theoretical part provides two essential discussions of CRM and e-grocery, which define the title and offer necessary information by the survey of related literature. The practical part includes the company introduction and the CRM program designed for customer retention. The methodology is detailed in the CRM campaign section and demonstrates the data collection and the analysis approach applied to the customer segmentation. The last part of the given chapter is the CRM campaign details the customer retention program's design and objectives applied to the Czech e-grocer.
Keywords: LRFM model; customer relationship management; e-grocey; customer retention
Thesis title: CRM projekt pro vybraný český online supermarket
Author: Chen, Yi Wen
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá CRM strategií určenou pro český online supermarket, Rohlík.cz, a jejím cílem je posoudit dopad této strategie na zákazníka a upevnění vztahu s ním. Teoretická část je rozdělena do dvou částí, první je určena samotnému pojmu CRM, jeho definici a popisu s využitím literatury a druhá pak pojmu online potraviny. Praktická část se věnuje představení samotné společnosti Rohlík.cz a popisu CRM strategie k udržení zákazníků. Metodika je podrobně popsána v části CRM kampaň a popisuje sběr dat a analytický přístup, aplikovaný na segmentaci zákazníků. Jako poslední je v této části popsána samotná CRM kampaň, její design a cíle, které slouží k udržení zákazníků tohoto českého supermarketu.
Keywords: Řízení vztahů se zákazníky; online supermarket; udržení zákazníků; LRFM model

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 9. 2019
Date of submission: 30. 11. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70353/podrobnosti

Files for download

    Last update: