Trustworthiness of Instagram influencers

Thesis title: Důvěryhodnost Instagram influencerů
Author: Kopyeva, Kristina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá faktory ovlivňujícími důvěryhodnost Instagram influencerů. Práce si klade za cíl popsat, jaké faktory ovlivňují důvěru spotřebitele vůči influencerům, a navrhnout model důvěryhodného Instagram influencera. Dílčím cílem je zjistit, jak lze lépe využít Instagram pro budování důvěry, a jaké konkrétní nástroje, které je možné použít v rámci Instagramu, by měl influencer využívat. Výzkum byl proveden pomocí individuálních hloubkových polostrukturovaných rozhovorů s respondenty ve věku od 18 do 34 let, kteří aktivně používají Instagram. Díky výzkumu bylo popsáno 47 charakteristik důvěryhodného influencera, které byly následně seskupené do čtyř obecnějších faktorů – osobnost, obsah, reklama a použití nástrojů Instagramu.
Keywords: Influencer marketing; Kvalitativní výzkum; Marketing
Thesis title: Trustworthiness of Instagram influencers
Author: Kopyeva, Kristina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with factors affecting the trustworthiness of Instagram influencers. The work aims to describe what factors affect consumer confidence in influencers, and to propose a model of a trusted Instagram influencer. The partial goal is to find out how Instagram can be better used for building trust, and what specific tools that can be used by Influencer within Instagram. The research was conducted using individual in-depth semi-structured interviews with respondents aged 18 to 34 who are actively using Instagram on a daily basis. Thanks to the research, 47 characteristics of a trustworthy influencer were described, which were then grouped into four more general factors - personality, content, advertising and the use of Instagram tools.
Keywords: influencer marketing; qualitative research; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 10. 2019
Date of submission: 2. 12. 2020
Date of defense: 3. 2. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71474/podrobnosti

Files for download

    Last update: