Marketing strategy of a chosen tour operator

Thesis title: Marketingová strategie vybrané cestovní kanceláře
Author: Salivarová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá zhodnocením marketingového mixu vybrané cestovní kanceláře, konkrétně CK FISCHER. Cílem práce je navrhnout pro tuto cestovní kancelář možná vylepšení marketingového mixu do budoucna. Návrhy na vylepšení jsou provedeny na základě vyhodnocení výsledků individuálních rozhovorů s vybranými respondenty a jsou rozčleněny podle jednotlivých věkových kategorií. V rámci individuálních rozhovorů je ověřována platnost dvou stanovených hypotéz: „Mladší generace využívá služeb cestovních kanceláří v menším rozsahu.” a „Cena představuje rozhodující faktor při výběru dovolené”. Zhodnocení marketingového mixu a vyhodnocení výsledků individuálních rozhovorů představuje východisko pro stanovení možných návrhů na vylepšení marketingového mixu vybrané cestovní kanceláře za účelem efektivnějšího zacílení jednotlivých věkových skupin.
Keywords: Cestovní kancelář; Marketing; Marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of a chosen tour operator
Author: Salivarová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor’s thesis deals with the evaluation of the marketing mix of a chosen tour operator, specifically CK FISCHER. The aim of this work is to suggest possible future recommendations for improvement in its marketing mix. Recommendations for improvement are based on the results of in-depth interviews with respondents from different age groups. In the in-depth interviews are tested two hypotheses: “The young generation doesn't use the services of tour operators so often.” and “The price is the most important factor determining the choice of holiday destination.”. The evaluation of the marketing mix and results of the in-depth interviews form the basis for possible improvements in marketing mix of the chosen tour operator in order to target each age group more effectively.
Keywords: Marketing; Marketing mix; Tour operator

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 2. 2020
Date of submission: 3. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72603/podrobnosti

Files for download

    Last update: