PR strategy of Junák - český skaut

Thesis title: PR strategie Junáka - českého skauta
Author: Čejková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá PR strategií neziskové organizace Junák - český skaut. Cílem práce je identifikovat nová strategicky důležitá komunikační témata pro tuto neziskovou organizaci a navrhnout PR strategii k jejich implementaci. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce obsahuje vysvětlení základních pojmů a teorií v oboru public relations, teoretické vymezení neziskových organizací a osvětlení základních přístupů a postupů při práci s veřejností v neziskovém sektoru. Praktická část se věnuje zkoumané organizaci Junák a její současné komunikaci v porovnání s konkurenčními organizacemi. Součástí praktické části jsou také výsledky výzkumu veřejného mínění o Junáku a výsledky dotazníkového šetření, jehož cílem bylo zjistit, jak vidí organizaci sami skauti a jak by chtěli, aby organizaci vnímala veřejnost. Poslední kapitola obsahuje konkrétní doporučení, co se týče nových témat a způsobu jejich komunikace.
Keywords: skauting; nezisková organizace; PR; vztahy s veřejností; PR strategie; komunikace
Thesis title: PR strategy of Junák - český skaut
Author: Čejková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mokrejšová, Veronika
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on the PR strategy of the non-profit organization Junák - český skaut . The aim of the thesis is to identify new strategically important communication topics for this non-profit organization and to propose a PR strategy for their implementation. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis contains an explanation of basic concepts and theories in the field of public relations, a theoretical definition of non-profit organizations and explanation of basic approaches and procedures in working with the public in the non-profit sector. The practical part deals with the researched organization Junák and its current communication in comparison with competing organizations. The practical part also includes the results of public opinion research on Junák and the results of a questionnaire survey, the aim of which was to find out how scouts themselves see the organization and how they would like the organization to be perceived by the public. The last chapter contains recommendations regarding new topics and how to communicate them.
Keywords: PR; communication; non-profit organization; public relations; PR strategy; scouting

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 12. 2019
Date of submission: 3. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71942/podrobnosti

Files for download

    Last update: