Consumer behavior in a field of healthy nutrition with respect to customers of Country Life

Thesis title: Spotřební chování v oblasti zdravé výživy se zaměřením na zákazníky společnosti Country Life
Author: Peslová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Závěrečná práce blíže nahlíží na spotřební chování zákazníků společnosti Country Life a s tím i definuje faktory ovlivňujících nákupní chování. Důležitou částí práce je vysvětlení celého nákupního procesu a závěrečné vytvoření typického profilu spotřebitele. Pro porozumění spotřebitelových důvodů k nákupu v obchodech Country Life je nutné blíže poznat problematiku biopotravin, ekologického zemědělství a udržitelného rozvoje, a to z důvodu možnosti nákupu jak biopotravin, tak přírodní kosmetiky či ekologické drogerie. V práci je zohledněna situace související s Covid-19 a s ní i možné překážky a změny ve spotřebitelově typickém kupním chování.
Keywords: udržitelný rozvoj; ekologicky šetrné výrobky; biopotraviny; zdravá výživa; zdravý životní styl; spotřební chování
Thesis title: Consumer behavior in a field of healthy nutrition with respect to customers of Country Life
Author: Peslová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The final work takes a closer look at the consumer behavior of Country Life's customers and thus defines the factors influencing shopping behavior. An important part of the work is the explanation of the entire purchasing process and the final creation of a typical consumer profile. To understand the consumer reasons for shopping at Country Life stores, it is necessary to get to know the issues of organic food, organic farming and sustainable development, due to the possibility of buying both organic food and natural cosmetics or environment-friendly drugstores. The work takes into account the situation related to Covid-19 and with it possible obstacles and changes in consumer-typical purchasing behavior.
Keywords: healthy nutrition; organic food; environment-friendly drugstores; consumer behavior; healthy lifestyle; sustainable development

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 2. 2020
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72620/podrobnosti

Files for download

    Last update: