Tourism product of destination - Kraj Vysočina by every senses

Thesis title: Produkt cestovního ruchu v destinaci – Kraj Vysočina všemi smysly
Author: Minxová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Čihák, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá produktem cestovního ruchu v Kraji Vysočina. Cílem práce je vytvoření návrhu nového produktu s názvem „Kraj Vysočina všemi smysly“. Součástí zadání bylo také propojení nového produktu s jednotným vizuálním stylem destinační společnosti Vysočina Tourism, příspěvková organizace. Díky novému produktu poznají návštěvníci destinace krásy Kraje Vysočina skrze všechny své smysly, získají nové zážitky a zároveň se dozví spoustu zajímavostí. Z vybraných atraktivit a aktivit na Vysočině je složeno celkem dvacet návrhů produktových balíčků pro určené cílové skupiny návštěvníků. Návrh produktu zahrnuje také návrh loga, který bude využíván při marketingové komunikaci s veřejností.
Keywords: Destinace; Vysočina Tourism; Čistá Vysočina; Kraj Vysočina všemi smysly; Destinační management; Produkt cestovního ruchu; Destinační marketing
Thesis title: Tourism product of destination - Kraj Vysočina by every senses
Author: Minxová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Čihák, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with a product of tourism in Kraj Vysočina. The aim of the thesis is a proposal of new product called „Kraj Vysočina by every senses“ Part of assignment is to connect new product with corporate identity design of destination company Vysočina Tourism, contributory organization. Thanks to the new product will visitors of destination know beauty of Kraj Vysočina through every their senses. They will get new experiences and in addition they will learn lots of interesting things. There was composed twenty proposal of product packages made from selected atractions and activities in Vysočina for choosen target groups of visitors. The proposal of new product includes a draft of logo too. This logo will be used in marketing comunication.
Keywords: Destination management; Destination marketing; Pure Vysočina; Tourism product; Kraj Vysočina by every senses; Destination; Vysočina Tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 2. 2020
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 21. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72525/podrobnosti

Files for download

    Last update: