Brand Positioning Garden Gourmet

Thesis title: Positioning značky Garden Gourmet
Author: Valášková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Magálová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou positioningu značky Garden Gourmet, kterou má ve svém portfoliu společnost Nestlé s.r.o. Cílem bylo zhodnotit positioning značky na základě vnímání spotřebitelů a vývoji trhu alternativních náhrad masa. Bylo zjištěno, že positioning značky je velmi dobře nastaven, nicméně byly navrženy změny a úpravy na základě výzkumu práce.
Keywords: Značka; Positioning; Spotřebitel; Marketing
Thesis title: Brand Positioning Garden Gourmet
Author: Valášková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Magálová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the issue of positioning the Garden Gourmet brand, which Nestlé s.r.o. has in its portfolio. The aim was to evaluate the positioning of the brand based on consumer perception and the development of the market for alternative meat substitutes. It was found that the positioning of the brand is very well set, however, changes and adjustments were proposed based on research work.
Keywords: Positioning; Brand; Marketing; Consumer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 2. 2020
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72413/podrobnosti

Files for download

    Last update: