Communication strategy of sport events

Thesis title: Komunikační strategie sportovních událostí
Author: Suchanová, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je kriticky zhodnotit komunikační aktivity běžecké série RunTour a případně podat návrhy a doporučení. Předmětem zkoumání je složení komunikačního mixu, vnímání komunikačních forem a médií běžci a jejich účinnost. Práce se skládá z teoretické i praktické části, které jsou rozděleny do pěti kapitol. První kapitola popisuje rámec sportovních akcí v České republice. Druhá kapitola je věnována úvodu do komunikačních aktivit, na které jsou blíže zaměřeny další části práce. Třetí kapitola analyzuje seriál běžeckých závodů RunTour z marketingového hlediska a zaměřuje se především na jeho komunikaci na Českém trhu. Čtvrtá část je plně praktickou, jelikož je v ní uveden vlastní průzkum, který byl proveden mezi běžci. V poslední části jsou kriticky zhodnoceny dříve nabyté poznatky a podány návrhy na zlepšení a obecná doporučení.
Keywords: marketing sportu; marketingová komunikace; komunikační strategie; sportovní událost
Thesis title: Communication strategy of sport events
Author: Suchanová, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to critically evaluate the communication activities of the running series brand called RunTour. The secondary aim is to make suggestions and recommendations. The thesis consists of both theoretical and practical parts, divided into five chapters. First chapter describes the framework of sports events in the Czech Republic. The second part is devoted to an introduction to communication activities both in general and in sports. The third chapter analyse RunTour running series from marketing point of view and focuses mostly on its communication on the Czech market. The fourth part is the survey among the runners, and finally the last (fifth) part critically evaluates previously acquired knowledge and provides possible improvements and general recommendations.
Keywords: marketing communication; sport marketing; commercial communication; sport event

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2020
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72366/podrobnosti

Files for download

    Last update: