Analysis of Tourism in Saint Petersburg

Thesis title: Analýza cestovního ruchu v Sankt Petěrburgu
Author: Řmotová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Daná diplomová práce se zabývá analýzou cestovního ruchu v ruském Sankt-Petěrburgu a jeho okolí. Cílem práce je zhodnocení současné podoby Sankt-Petěrburgu z hlediska cestovního ruchu a vyhodnocení jeho pozice na tuzemském i zahraničním trhu. Hodnocení destinace vychází z komplexní analýzy primární i sekundární nabídky destinace, analýzy na straně poptávky v podobě struktury návštěvníků a studia práce objektů cestovního ruchu v regionu včetně jejich působení v online prostředí. Závěrem práce je posouzení konkurenčních výhod, kterými destinace disponuje (pomocí SWOT analýzy), a zároveň definice oblastí, ve kterých ještě potenciál nebyl plně využit. Závěrečnou část tvoří představení vlastních návrhů pro efektivnější propagaci a využití potenciálu pro rozvoj cestovního ruchu v Petrohradu.
Keywords: Sankt-Petěrburg; cestovní ruch; destinace cestovního ruchu; marketing destinace; online marketing; destinační management; SWOT analýza; poznávací cestovní ruch; MICE cestovní ruch; sportovní cestovní ruch; Petrohrad; Ruská federace
Thesis title: Analysis of Tourism in Saint Petersburg
Author: Řmotová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Kalábová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on analysis of tourism in Saint Petersburg and its surroundings. The aim of this thesis lies in an evaluation of Saint Petersburg´s image in terms of tourism and its position as a destination in domestic and foreign tourism market. The objective evaluation comes out of a complex analysis of primary and secondary destination offer, analysis of demand (visitors structure) and also tourism organisations activity including their operation in the online environment. The conclusion of this thesis represents qualification of the destination´s competitive advantage (by SWOT analysis) and simultaneously definition of areas where the potential has not been fully exploited yet. The final part consists of representation of own ideas for more effective promotion and use of the potential for tourism development in Saint Petersburg.
Keywords: Destination Marketing; Destination Management; SWOT Analysis; Cultural Tourism; MICE Tourism; Sports Tourism; Saint Petersburg; Russian Federation; Tourism; Tourism Destination; Online marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 1. 2020
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 22. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72303/podrobnosti

Files for download

    Last update: