Effectiveness of mobile advertising

Thesis title: Efektivita mobilní reklamy
Author: Strnadová, Marie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Blažková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
V první části tato práce představuje přehled druhů mobilní reklamy včetně plateb za toto nové médium, předpokladů k vývoji a závěrem poskytuje srovnáním s ostatními klasickými médii její pozici na trhu s reklamou. Druhá část práce je věnována především praktickým ukázkám již proběhlých studií jak na českém, tak i zahraničním trhu. Celá tato část je zakončena doporučením jak co nejefektivněji mobilní reklamu provádět.
Keywords: mobilní marketing; on-line reklama; wapová reklama
Thesis title: Effectiveness of mobile advertising
Author: Strnadová, Marie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Blažková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
In the first part mainly the basic information about the types of mobile advertising are mentioned. Important topics such as business models and comparison with other advertising media are giving a conclusion for the theoretical part, which together with case studies from czech and foreign markets gives a solution to the effectiveness of mobile marketing.
Keywords: mobile marketing; wap advertising; on-line advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 2. 2009
Date of defense: 26. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16107/podrobnosti

Files for download

    Last update: