Marketing use of the Instagram social network

Thesis title: Marketingové využití sociální sítě instagram
Author: Roubíčková, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší potenciál marketingového využití Instagramu pro organizaci CzechTourism. Cílem bylo zjistit, jaké možnosti aplikace nabízí, jaká je její důležitost a pozice na globální úrovni. Dále také zanalyzovat, jak CzechTourism možnosti Instagramu využívá a jestli má prostor pro zlepšení. Hodnocení probíhalo na základě analýzy obsahu instagramového účtu CzechTourism, porovnání s konkurencí v sousedních zemích České republiky a dotazníkového šetření u 100 respondentů pro zjištění potřeb uživatelů v oblasti cestování na Instagramu. Dále byl proveden rozbor na základě marketingového mixu 4P pro stanovení důležitých součástí marketingové strategie CzechTourismu na Instagramu. Nakonec byla provedena SWOT analýza pro finální zhodnocení. Bylo zjištěno, že CzechTourism nevyužívá všechny možnosti Instagramu, které se nabízí, a že má určitý prostor pro zlepšení. Inspiraci by tato organizace mohla načerpat například v sousedních zemích. V závěru byly formulovány kroky, které by mohly organizaci pomoci zaujmout více uživatelů této sociální sítě.
Keywords: Cestování; Instagram; Fotografie; CzechTourism; Marketing
Thesis title: Marketing use of the Instagram social network
Author: Roubíčková, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis addresses the potential of marketing use of Instagram for the CzechTourism organization. The aim was to find out what possibilities the application offers, what is its importance and position on a global level. Furthermore, to analyse how CzechTourism uses the possibilities of Instagram and whether it has room for improvement. The evaluation was based on an analysis of the content of the CzechTourism Instagram account, a comparison with the competition in the neighbouring countries of the Czech Republic and a questionnaire survey of 100 respondents to determine the needs of users in the field of travel on Instagram. Furthermore, an analysis was performed based on the 4P marketing mix to determine important parts of CzechTourism's marketing strategy on Instagram. Finally, a SWOT analysis was performed for the final evaluation. It was found that CzechTourism does not use all the possibilities of Instagram that are offered and that it has some room for improvement. This organization could be inspired, for example, in neighbouring countries. In the end, steps were formulated that could help the organization attract more users of this social network.
Keywords: Instagram; CzechTourism; Marketing; Travelling; Photo

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 9. 2019
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70777/podrobnosti

Files for download

    Last update: