Marketing communication of ŠKODA AUTO a.s

Thesis title: Vybrané problémy marketingové strategie ŠKODA AUTO a.s
Author: Češková, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Erbenová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Společnost Škoda Auto patří mezi nejvýznamnější firmy v České republice. Společnost nejen prodávává vozy ze svého portfolia, ale také zajišťuje servisní služby pro vozidla svých zákazníků, nabízí Škoda Originální díly a Škoda Originální příslušenství. Tyto poprodejní aktivity jsou důležitou součástí značky. Servisní služby, zákazníkům známy pod označením Škoda Service, komunikují své služby v souladu se značkou Škoda Auto. Diplomová práce se zabývá externí komunikací Škoda Service. V diplomové práci je popsán stávající komunikační mix a zhodnoceny v současnosti nasazené reklamní materiály a další marketingové aktivity Škoda Service. Na základě této analýzy jsou navrženy doplňující metody komunikace, které mohou být Škoda Service implementovány do stávajícího komunikačního mixu.
Keywords: služby; Word of Mouth; reklama; marketingová komunikace; Škoda Service; komunikační mix; Škoda Auto
Thesis title: Marketing communication of ŠKODA AUTO a.s
Author: Češková, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Erbenová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Škoda Auto is one of the most important companies in the Czech Republic. The company not only sells cars, but also provides services, sells Škoda Genuine Parts and Škoda Genuine Accessories. Customers know services as Škoda Service. All these aftersales activities are integral part of the brand. Master thesis put emphasis on external communication of Škoda Service. Master thesis describes external communication and proposes new communication methods.
Keywords: advertising; communication mix; marketing communication; Škoda Service; Škoda Auto; services; Word of Mouth

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 2. 2009
Date of defense: 26. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16105/podrobnosti

Files for download

    Last update: