Influence of award to the number of visits

Thesis title: Vliv ocenění na návštěvnost destinace
Author: Šticová, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Žufan, Jan
Opponents: Hyan, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá soutěží Historické město roku. Cílem práce je zhodnocení vlivu udělení titulu Historické město roku na návštěvnost dané destinace, využití v marketingu destinace a následně navrhnout možná vylepšení při udílení titulu Historické město roku. V první, teoretické části diplomové práce jsou vysvětleny základní pojmy, jako je pojetí destinace, organizace cestovního ruchu v destinaci a marketing destinace. Druhá část práce je věnována vlastnímu výzkumu, a to výzkumným rozhovorům s představiteli oceněných měst. Zjištěné informace z výzkumných rozhovorů o vlivu ocenění na návštěvnost města a jeho využití v marketingové propagaci jsou poté porovnány s daty návštěvnosti informačních center v jednotlivých městech a použitými nástroji marketingu destinace. Závěrečná kapitola shrnuje výsledky výzkumných rozhovorů a doporučení v souvislosti s udílením ceny Historické město roku.
Keywords: Historické město; Ocenění; Marketing destinace
Thesis title: Influence of award to the number of visits
Author: Šticová, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Žufan, Jan
Opponents: Hyan, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the Historic City of the Year competition. The aim for this thesis is to evaluate the impact of the title Historic City of the Year on the number of visits the destination, its use in destination marketing and suggest possible improvements in the competition Historic City of the Year. The first, theoretical part of the thesis explains the basic concepts, such as concept of destination, tourism organization in the destination and destination marketing. The second part of the thesis is focused on own research, specifically research interviews with representatives of awarded cities. The informations obtained from research interviews about the impact of the award on the city number of visits and its use in marketing promotion. This informations is compared with the number of visits provided by information centers in the chosen cities and marketing tools used in the destinations. The final chapter summarizes the results of research interviews and recommendations regarding competition Historic City of the Year.
Keywords: Historic city, award, destination marketing; award; destination marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 9. 2019
Date of submission: 5. 12. 2020
Date of defense: 20. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70703/podrobnosti

Files for download

    Last update: