Building a good destination brand with Public Relations tools

Thesis title: Budování dobrého jména turistické destinace pomocí nástrojů Public Relations
Author: Ottová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Šebek, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá budováním dobrého jména turistické destinace pomocí nástrojů Public Relations. Hlavním cílem je vytvoření vhodné strategie pro Českou republiku na základě konkrétních příkladů PR kampaní ze zahraničí ve vybraných oblastech cestovního ruchu. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy potřebné k pochopení tématu a aplikovány v praktické části. Práce se zabývá analýzou konkrétních kampaní a na základě zhodnocení a identifikování prvků. Následně je proveden kvantitativní výzkum. Na základě všech poznatků je vytvořena strategie pro destinaci Krušné hory.
Keywords: Marketing; Destinace turismu; Public relations; PR kampaně; Marketingová strategie; Analýza destinace; Dotazníkové šetření
Thesis title: Building a good destination brand with Public Relations tools
Author: Ottová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Herget, Jan
Opponents: Šebek, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with building a good destination brand with Public Relations tools. The aim of the work is create a suitable strategy for the Czech republic based on specific PR campaign from abroad in selected tourism areas. The work consists of theoretical and practical part. The theoretical part explains the basic concepts needed to understand the topic and applied in the practical part. The work creates analysis of specific selected PRcampaigns and based on the evaluation and identification of elements, a strategy for the destination of the Ore Mountains is created
Keywords: Tourism destination; Marketing; Public Relations; Strategy; Analysis of the destination

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 9. 2019
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 21. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70568/podrobnosti

Files for download

    Last update: