Analysis of the offer of VŠE sport courses and their promotion

Thesis title: Analýza nabídky sportovních kurzů VŠE a jejich propagace
Author: Babincová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je navrhnout způsoby na zlepšení komunikační a propagační strategie pro nabízené sportovní kurzy VŠE včetně vytvoření několika vlastních návrhů propagačních materiálů. Cíle bude dosaženo prostřednictvím podrobné analýzy komunikační strategie a za pomoci vlastního dotazníkového šetření, které provedu mezi studenty a absolventy VŠE. Teoretická část je zaměřena na význam a definici marketingu a charakteristiku pojmů marketingový výzkum, SWOT analýza, komunikační mix. Jejím obsahem jsou také různé druhy marketingové komunikace a tvorba a design propagačních dokumentů a reklamních textů. Praktická část obsahuje analýzu nabídky sportovních kurzů VŠE, komunikační strategie a komunikačního mixu CTVS, jeho SWOT analýzu a také analýzu konkurenčních univerzit konkrétně jejich nabídky sportovních kurzů a komunikační strategie se zaměřením na digitální a online komunikaci včetně vzájemného srovnání s VŠE. V závěru práce je vyhodnocen marketingový výzkum, který byl proveden autorkou mezi studenty a absolventy VŠE. Na základě výsledků výzkumu jsou navrženy vlastní nápady na zlepšení komunikační a propagační strategie CTVS včetně vlastních návrhů propagačních materiálů.
Keywords: Marketingový výzkum; Propagační materiály; Marketingová komunikace; Vysoká škola ekonomická v Praze; Propagace; Centrum tělesné výchovy a sportu; CTVS VŠE; Sportovní kurzy; Komunikační strategie; Komunikační mix
Thesis title: Analysis of the offer of VŠE sport courses and their promotion
Author: Babincová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kubálek, Tomáš
Opponents: Kubálková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to suggest methods for improvement the communication and promotional strategy for the offered sport courses of the Prague University of Economics and Business, including the creation of own proposals for promotional documents. The goal will be achieved through a detailed analysis of the communication strategy and with help of own marketing research. The theoretical part is focused on defining terms as marketing research, SWOT analysis and communication mix. It is also focused on various types of marketing communication and the creation and design of promotional documents and advertising texts. The practical part contains an analysis of the offer of VŠE sport courses, analysis of communication strategy and communication mix of CTVS, its SWOT analysis and also an analysis of competitive universities, specifically their offer of sport courses and communication strategy with focus on digital and online communication. At the end of the thesis is evaluated the marketing research, which was made by the author among the students and graduates of the University of Economics. Based on the research results, own ideas for improvement the communication and promotional strategy of CTVS are proposed, including own proposals for promotional documents.
Keywords: Marketing communication; Prague University of Economics and Business; Marketing research; Promotion; Communication strategy; Center for Physical Education and Sport; Sport courses; Communication mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 7. 2019
Date of submission: 4. 12. 2020
Date of defense: 19. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70224/podrobnosti

Files for download

    Last update: