Proposal of a marketing strategy for start-up Bocas

Thesis title: Návrh marketingové strategie pro start-up Bocas
Author: Závada, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je tvorba marketingové strategie pro start-up Bocas, která spočívá v designu vizuální identity vznikající značky a vytvoření marketingového mixu pilotního produktu firmy - chilli omáčky s názvem BOCAS omáčka. Toho bylo docíleno s ohledem na odbornou literaturu pomocí tvorby prvků vizuální identity značky, analýzy konkurence, segmentace, targetingu a positioningu značky a vytvořením dílčích strategií z pohledu produktu, ceny, distribuce a komunikace. Výstupem práce je pak komplexní návrh marketingové strategie zahrnující cenotvorbu, vybrané distribuční a komunikační kanály, grafické podklady včetně návrhu webu a reklamních materiálů a mediální rozpočet pro úspěšné uvedení produktu BOCAS omáčka na trh.
Keywords: start-up; Bocas; chilli omáčka; marketingová strategie; vizuální identita
Thesis title: Proposal of a marketing strategy for start-up Bocas
Author: Závada, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mareš, Jan
Opponents: Andera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis is a proposal of a marketing strategy for startup Bocas, consisting of designing a visual brand identity and creation of a marketing mix for its first product - hot sauce called BOCAS omáčka. Based on a professional literature, components of visual identity were designed and tools including competition analysis, segmentation, targeting and positioning were used. This lead to creation of set of strategies concerning 4P's of marketing - product, place price and promotion. The outcome of this thesis consists of complex draft of a marketing strategy including pricing, list of recommended distribution and communication channels, graphical assets such as webpage, display, or flayer concepts and media budget, that shall all lead to successful launch of the product to the market.
Keywords: start-up; visual identity; marketing strategy; hot sauce; Bocas

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2020
Date of submission: 9. 12. 2020
Date of defense: 3. 2. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73686/podrobnosti

Files for download

    Last update: