Information and communication technologies within kindergartens in the Czech Republic
Thesis title: | Informační a komunikační technologie v rámci mateřských škol v ČR |
---|---|
Author: | Pavlů, Marie |
Thesis type: | Bakalářská práce |
Supervisor: | Radváková, Věra |
Opponents: | Jiříčková, Ludmila |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | Bakalářská práce se zabývá problematikou využívání informačních a komunikačních technologií dětmi v předškolním věku. Cílem bakalářské práce je popsat a analyzovat současnou situaci v rámci mateřských škol v České republice z pohledu předškolních pedagogů, z pohledu rodičů předškolních dětí monitorovat situaci využívání technologií v domácím prostředí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definováním dítěte předškolního věku a informačních a komunikačních technologií. Dále zahrnuje využití jednotlivých druhů technologií v rámci mateřských škol, integraci do vzdělávacího programu a přínosy a rizika technologií. Praktická část se zaměřuje na empirický výzkum. Ten vyhodnocuje a interpretuje data, která byla získána z dotazníků pro předškolní pedagogy a rodiče předškolních dětí. |
Keywords: | informační a komunikační technologie; ICT; mateřská škola; předškolní věk dítěte |
Thesis title: | Information and communication technologies within kindergartens in the Czech Republic |
---|---|
Author: | Pavlů, Marie |
Thesis type: | Bachelor thesis |
Supervisor: | Radváková, Věra |
Opponents: | Jiříčková, Ludmila |
Thesis language: | Česky |
Abstract: | This bachelor thesis deals with using information and communication technologies by children in preschool age. The goal of this bachelor thesis is to describe and analyse actual situation within kindergartens in the Czech Republic from the perspective of preschool teachers. Besides that, it also analyses the extent of the use of modern technologies at their homes. The thesis is divided in theoretical and practical part. The theoretical part defines child in preschool age and describes information and communication technologies. It also includes the use of various kinds of technologies within kindergartens, their integration to the educational programme and benefits and risks of technologies. The practical part is presents outcomes of empirical research conducted by the author. The research evaluates and interprets data which were obtained from questionnaires that were sent to a group of preschool teachers and parents of preschool children. |
Keywords: | information and communication technologies; ICT; kindergartens; child’s preschool age |
Information about study
Study programme: | Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika |
---|---|
Type of study programme: | Bakalářský studijní program |
Assigned degree: | Bc. |
Institutions assigning academic degree: | Vysoká škola ekonomická v Praze |
Faculty: | Faculty of Informatics and Statistics |
Department: | Department of Systems Analysis |
Information on submission and defense
Date of assignment: | 22. 10. 2019 |
---|---|
Date of submission: | 11. 12. 2020 |
Date of defense: | 4. 2. 2021 |
Identifier in the InSIS system: | https://insis.vse.cz/zp/71387/podrobnosti |