Analysis of satisfaction with online food delivery services among Prague university students

Thesis title: Analýza spokojenosti pražských vysokoškoláků s využíváním online služeb pro rozvoz jídla
Author: Šlemr, Pavel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se věnuje analýze spokojenosti pražských vysokoškoláků s využíváním online služeb pro rozvoz jídla. Cílem práce je určit míru spokojenosti pražských vysokoškoláků s vybranými faktory souvisejícími s online rozvozem jídla, zjistit, jaký je vztah mezi jednotlivými faktory a celkovou spokojeností a jaký je vztah mezi celkovou spokojeností a tendencí službu doporučit svým známým. Pro účely diplomové práce bylo provedeno dotazníkové šetření metodou CAWI, kterého se zúčastnilo 191 respondentů cílové skupiny. Pro hlubší porozumění spokojenosti s online službami pro rozvoz jídla byl kvantitativní výzkum doplněn o rozhovory se čtyřmi pražskými vysokoškoláky, využívajících tyto služby. Výsledky výzkumu odkrývají míru spokojenosti pražských vysokoškoláků s vybranými 18 faktory a identifikují faktory, které mají na celkovou spokojenost největší vliv. Těmi jsou důvěryhodnost společnosti, rychlost doručení a cena jídla.
Keywords: měření spokojenosti; online služby pro rozvoz jídla; pražští vysokoškoláci; zákaznická spokojenost
Thesis title: Analysis of satisfaction with online food delivery services among Prague university students
Author: Šlemr, Pavel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis offers an analysis of satisfaction with online food delivery services among Prague university students. The aim of the thesis is to define the level of satisfaction with various factors related to online food delivery services and to scrutinize the relationship between the individual factors and the overall satisfaction of Prague university students, and the relationship between the overall satisfaction and the tendency to recommend a particular service. For the purpose of the thesis, CAWI method was selected as the primary surveying technique, and 191 respondents of the target group participated in the survey. In order to acquire a profound understanding of customer satisfaction with online food delivery services, quantitative research is followed by interviews with four Prague university students using the service. The results of the research paper expose Prague university students' level of satisfaction with 18 selected factors and identify those with the most significant impact on overall satisfaction. These were identified as credibility, delivery time, and price of food.
Keywords: satisfaction measurement; online food delivery services; customer satisfaction; Prague university students

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2020
Date of submission: 13. 12. 2020
Date of defense: 26. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72992/podrobnosti

Files for download

    Last update: