The shopping behaviour of consumers living in the Vysočina region at the time of coronavirus in connection to drive through sale

Thesis title: Nákupní chování spotřebitelů na Vysočině v době koronaviru ve vztahu k drive thru prodeji
Author: Hubková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Soukupová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce zaměřená na změnu nákupního chování lidí na Vysočině v době koronaviru si dává za cíl zhodnotit tuto změnu nákupního chování lidí v době pandemie koronaviru a její možný vliv na podnikatelskou příležitost. Podnikatelskou příležitostí je v tomto případě drive thru prodejna spotřebního zboží na Vysočině. Teoretická část se zabývá spotřebním a nákupním chováním, trendy v nakupování a nákupním chování v době koronaviru. Dále jsou zde vylíčena teoretická východiska uživatelského výzkumu se zaměřením na dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory. Následně jsou popsány zdroje podnikatelských příležitostí a využití koronavirové krize v podnikání. Následuje metodická část, která představuje pozadí výzkumu, který je realizován v této práci. V rámci praktické části je popsán původ drive thru způsobu prodeje a jsou představeny příklady drive thru ze světa. Dále je provedena analýza dotazníkového šetření, na základě kterého je provedena faktorová a shluková analýza, jejímž výsledkem jsou cílové skupiny drive thru prodejny na Vysočině. S představiteli cílových skupin jsou provedeny rozhovory. Na závěr je sestaven koncept drive thru prodejny na Vysočině a provedeno jeho zhodnocení.
Keywords: drive thru; dotazník; rozhovory; nákupní chování; shluková analýza; koronavirus
Thesis title: The shopping behaviour of consumers living in the Vysočina region at the time of coronavirus in connection to drive through sale
Author: Hubková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Andera, Michal
Opponents: Soukupová, Nikola
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis focused on the change of shopping behavior of people in the Vysočina region during coronavirus aims to evaluate this change of shopping behavior of people during the coronavirus pandemic and its possible impact on business opportunities. The business opportunity in this case is a drive thru consumer goods store in the Vysočina region. The theoretical part deals with consumer and shopping behavior, trends in shopping and shopping behavior at the time of coronavirus. Furthermore, the theoretical basis of user research is described here, focusing on a questionnaire survey and in-depth interviews. Subsequently, the sources of business opportunities and the use of the coronavirus crisis in business are described. The methodological part follows, which presents the background of the research that is carried out in this work. The practical part describes the origin of the drive thru sales method and presents examples of drive thru from the world. Furthermore, an analysis of the questionnaire survey is performed, on the basis of which a factor and cluster analysis is performed, the result of which are the target groups of drive thru stores in the Vysočina region. Interviews are conducted with representatives of target groups. Finally, the drive thru store concept is compiled in the Vysočina region and its evaluation.
Keywords: drive thru; questionnarie; cluster analysis; shopping behavior; interviews; coronavirus

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Entrepreneurship

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 9. 2019
Date of submission: 14. 12. 2020
Date of defense: 3. 2. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71155/podrobnosti

Files for download

    Last update: