The Role of Influencers in the Cosmetic Industry in Czech Republic

Thesis title: The Role of Influencers in the Cosmetic Industry in Czech Republic
Author: Utemuratova, Aigerim
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kottika, Efthymia
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
The current thesis provides insights regarding the decision-making process of Czech women when purchasing cosmetic products, by looking at latent factors through exploratory and confirmatory factor analysis. Perception of product marketing techniques, such as traditional methods through TV advertisements, as well as the emerging methods such as social media influencers and social media. The results show that social media influencers as well as the product characteristics play a large role for the sample group of 276 women. This paper aims to contribute to the Czech cosmetic industry and identifying factors that play a role in the decision-making process in the order of importance.
Keywords: Analysis; CFA; Cosmetic; Czech; EFA; Factor
Thesis title: Role influencerů v kosmetickém průmyslu v České Republice
Author: Utemuratova, Aigerim
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kottika, Efthymia
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: English
Abstract:
Tato diplomová práce poskytuje pohledy na rozhodovací proces českých žen při nákupu kosmetických přípravků zkoumáním latentních faktorů prostřednictvím průzkumné a potvrzující faktorové analýzy. Vnímání merketingových technik produktů, jako jsou tradiční metody prostřednictvím televizních reklam, stejně jako nově vznikající metody, jako jsou ovlivňující celebrity online a sociální média. Výsledky ukazují, že pro skupinu 276 žen hrají velkou roli ovlivňující osoby v sociálních médiích i vlastnosti produktu. Cílem tohoto příspěvku je přispět k českému kosmetickému průmyslu a identifikovat faktory, které hrají roli v rozhodovacím procesu v pořadí podle důležitosti.
Keywords: EFA; Analýza; Faktor; CFA; Kosmetika

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Business Administration/Corporate Finance and Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 6. 2020
Date of submission: 15. 12. 2020
Date of defense: 2021

Files for download

The files will be available after the defense of the thesis.

    Last update: