Influence of social media marketing on modern youth in Russia

Thesis title: Influence of social media marketing on modern youth in Russia
Author: Toniaeva, Marina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
The aim of the thesis is to evaluate attitude of Russian youth to marketing in social networks on the platforms YouTube, Instagram and Vkontakte and what key communication activities is better to use to influence the audience of social networks. The theoretical part will reveal the basic concepts of marketing and its role in social networks. Thus, theoretical knowledge was applied in the practical part of the study. To reach the goal of the thesis, assessment of the Russian market and the qualitative method were used. Interviews were conducted with young people aged 18 to 25, in addition, interviews were also taken with experts in the field. This method allows author to evaluate the most influential social networks on consumer behaviour among young people and be aware of their preferences. For research, books, magazines, scientific articles, as well as Internet resources, were used.
Keywords: Marketing; Social media; Social networks; Instagram
Thesis title: Vliv marketingu sociálních médií na moderní mládež v Rusku
Author: Toniaeva, Marina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Machek, Martin
Thesis language: English
Abstract:
Cílem práce je zhodnotit postoj ruské mládeže k marketingu v sociálních sítích na platformách YouTube, Instagram a Vkontakte a jaké klíčové komunikační aktivity lépe ovlivňuje ovlivňování publikace sociálních sítí. Teoretická část odhaluje základní pojmy marketingu a jeho role v sociálních sítích. Teoretické znalosti byly tedy aplikovány v praktické části studie. K dosažení cílů práce bylo použito hodnocení ruského trhu a kvalitativní metoda. Pohovory byly prováděny s mladými lidmi ve věku 18 až 25 let, kromě toho byly přijímány rozhovory také s odborníky v dané oblasti. Tato metoda umožňuje autorovi vyhodnotit nejvlivnější sociální sítě týkající se chování spotřebitelů mezi mladými lidmi a ovlivnit si jejich preference. Pro výzkum byly vytvořeny knihy, časopisy, vědecké články i internetové zdroje.
Keywords: Marketing; sociální média; sociální sítě; Instagram

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 5. 2020
Date of submission: 15. 12. 2020
Date of defense: 4. 2. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73925/podrobnosti

Files for download

    Last update: