Customer Satisfaction Research in the Nature-Store e-shop

Thesis title: Výzkum spokojenosti zákazníků e-shopu Nature-Store
Author: Sutnarová, Adéla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá výzkumem zákaznické spokojenosti konkrétního podniku a jejím cílem je pomocí korelační analýzy zjistit míru spokojenosti zákazníků a její výsledky prezentovat formou percepční mapy. Teoretická část za pomoci odborných zdrojů vymezuje důležité pojmy související se spokojeností zákazníka. Definuje zákazníka, jeho charakteristiky, samotnou zákaznickou spokojenost a možné metody jejího měření. Metodou sběru dat bylo dotazníkové šetření za využití formátů vhodných pro měření spokojenosti a celkem bylo náhodným výběrem získáno 202 respondentů. Současná míra spokojenosti podniku Nature-Store je 87 % a míra loajality zákazníků, tedy index NPS, dosahuje hodnoty 83. V závěru práce bude zpracováno doporučení, které bude informovat o stavu zákaznické spokojenosti a míře loajality a pomůže tak s jejich vylepšením na místech, kde je to třeba.
Keywords: spokojenost zákazníka; zákazník; výzkum spokojenosti; dotazníkové šetření
Thesis title: Customer Satisfaction Research in the Nature-Store e-shop
Author: Sutnarová, Adéla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tahal, Radek
Opponents: Borovská, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this bachelor’s thesis is customer satisfaction research in a particular company and its goal is to use correlation analysis to determine the level of customer satisfaction and to present its result in the form of a perception map. The theoretical part defines key concepts related to customer satisfaction. It defines the customer, his characteristict, the customer satistfaction itself and possible methods of its measurement. The method of data collection was a questionnaire survey using suitable formats for measuring satisfaction and a total of 202 respondents were obtained by random selection. The current customer satisfaction rate of Nature-Store is 87 % and the customer loyalty rate is 83. At the end of the thesis, there are some recommendations, which will inform about the state of customer satisfaction and the level of loyalty and hsould help with their improvement in places where it is needed the most.
Keywords: customer; satisfaction research; questionnaire survey; customer satisfaction

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 3. 2020
Date of submission: 16. 12. 2020
Date of defense: 13. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73126/podrobnosti

Files for download

    Last update: