Valuation of Plastcom, spol. s r.o

Thesis title: Ocenění společnosti Plastcom, spol. s r.o
Author: Húska, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štamfestová, Petra
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom práce je odhad tržnej hodnoty spoločnosti Plastcom, spol. s r.o, ktorá podniká v oblasti výroby a chemického spracovania plastov. V prvej časti je čitateľ oboznámený s teoretickými základmi ocenenia podniku, nutnými pre pochopenie praktickej časti, kde je vypracovaná finančná a strategická analýza s finančným plánom a následne pomocou metód DCF a tržných multiplikátorov odhadnutá výsledná tržná hodnota podniku.
Keywords: tržné multiplikátory; finančný plán; DCF; Ocenenie
Thesis title: Ocenění společnosti Plastcom, spol. s r.o
Author: Húska, Jakub
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štamfestová, Petra
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem práce je odhad tržní hodnoty společnosti Plastcom, spol. s r.o, která podniká v oblasti výroby a chemického zpracování plastů. V první části se práce věnuje teoretickým základům ocenění podniku, které jsou následně využity v praktické části. Ta se konkrétně skládá z finanční a strategické analýzy, generátorů hodnoty, sestavení finančního plánu a závěrečného ocenění pomocí metod DCF a tržních multiplikátorů.
Keywords: DCF; Tržní multiplikátory ; Finanční plán; Ocenení
Thesis title: Valuation of Plastcom, spol. s r.o
Author: Húska, Jakub
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štamfestová, Petra
Opponents: Rosecká, Nikola
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of the work is to estimate the market value of the company Plastcom, spol. s r.o, which operates in the field of production and chemical processing of plastics. In the first part, the reader is acquainted with the theoretical founda-tions of company valuation, necessary for understanding the practical part, where a financial and strategic analysis is prepared with a financial plan and then using DCF methods and market multipliers to estimate the resulting mar-ket value of the company.
Keywords: Valuation; DCF; market multipliers; financial plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of strategy

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2019
Date of submission: 15. 12. 2020
Date of defense: 2. 2. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71433/podrobnosti

Files for download

    Last update: