Employer branding

Thesis title: Personální marketing firmy Possehl Electronics, Czech Republic, s. r. o
Author: Řehořová, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tematikou personálního marketingu a s tím propojeným budováním značky zaměstnavatele. Cílem práce je analyzovat dosavadní systém fungování personálního marketingu a employer brandingu ve spolupracující firmě Possehl Electronics, a na základě výzkumu obsahujícího několik linií sběru dat, navrhnout pro firmu zlepšení tohoto systému. V teoretické části práce je charakterizován personální marketing, employer branding a další personální procesy. V praktické části pak dochází k popisu fungování personálního marketingu a budování značky zaměstnavatele ve firmě Possehl Electronics, kde probíhá interní dotazníkové šetření a následně jsou charakterizovány silné a slabé stránky. Dále dochází k analýze konkurence a identifikaci bodů shody a odlišnosti s firmou Possehl Electronics. Také je realizováno externímu dotazníkovému šetření. Na základě výzkumu jsou v závěrečné kapitole navržena zlepšení fungování systému ve firmě.
Keywords: HR; employer branding; personální marketing; personální procesy; personální výzkum
Thesis title: Employer branding
Author: Řehořová, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Legnerová, Kateřina
Opponents: Palíšková, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Master´s Thesis is focused on HR Marketing and Employer branding. The main goal is to analyze current HR Marketing and Employer Branding system in the cooperating company Possehl Electronics and based on research involving several data collection lines suggest for the company the improvement of this system. Theoretical part is focused on basic characteristics of HR marketing, Employer branding and further personnel processes. In the practical part is described HR marketing and Employer branding system in the company Possehl Electronics where internal research is practiced and strenghts and weaknesses are identified. Further bechmarking is practiced and points of differents and points of parity with the company Possehl Electronics are identified. External research i also realized. On the basis of research recommendations for optimization of the system are suggested in the final chapter.
Keywords: HR; HR Marketing; Personnel research; Employer branding; Personnel processes

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Personnel Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 7. 2020
Date of submission: 16. 12. 2020
Date of defense: 27. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73729/podrobnosti

Files for download

    Last update: