Comparison of the success of advertising campaigns in the display networks of Google and Seznam

Thesis title: Srovnání úspěšnosti reklamních kampaní v obsahových sítích Google a Seznam
Author: Špliňo, Patrik
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pimenová, Ksenia
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá srovnáním úspěšnosti reklamních kampaní v obsahové síti Googlu a Seznamu. Cílem práce je identifikovat rozdílnosti reklamních systémů v obsahových sítích Googlu a Seznamu a zhodnotit jejich možný dopad na výkonnost reklamních kampaní. Praktická část je rozdělena na tři celky. Prvním celkem je analýza rozdílů v obou reklamních systémech na základě dokumentace. Druhým celkem je analýza dat z reklamních kampaní v obsahových sítích Seznamu a Googlu. Kampaně byly realizovány pro dvě společnosti. Porovnávané kampaně u každé společnosti byly spuštěny vždy po stejnou dobu a ve stejný čas. Data byla vyhodnocována v Google Ads a Skliku. Třetím celkem jsou expertní rozhovory k rozdílům v obsahových sítích Googlu a Seznamu. Práce došla k závěru, že existují rozdíly, které mají vliv na úspěšnost kampaní, v nastavení kampaní, cílení a formátech.
Keywords: PPC; Obsahová reklama; Google Display Network; Sklik
Thesis title: Comparison of the success of advertising campaigns in the display networks of Google and Seznam
Author: Špliňo, Patrik
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Pimenová, Ksenia
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis compares advertising campaigns in the display networks of Seznam and Google. The purpose of the thesis is to identify differences between advertising systems on the Google and Seznam display networks and evaluate their potential impact on the performance of advertising campaigns. This practical approach is divided into three parts. The first being the analysis of differences in the choice of advertising systems based on documentation. The second is an analysis of advertising campaigns on the Seznam and Google display networks. The campaigns being compared for each company were always run at the same time and for the same period. The data was evaluated in Google Ads and Sklik. In the third part are expert interviews on the differences between the Google and Seznam display networks. The work concluded that there are differences in campaign settings, targeting, and formats that affect campaign success.
Keywords: PPC; Google Display Network; Display advertising; Sklik

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 5. 2020
Date of submission: 16. 12. 2020
Date of defense: 27. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73465/podrobnosti

Files for download

    Last update: