Marketing of a fashion artist and his brand

Thesis title: Marketing módneho umelca a jeho značky
Author: Petrušková, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto diplomová práca sa zaoberá brandingom a marketingovou komunikáciou módnych návrhárov a tvorcov módnych značiek na českom trhu. Práca odhaľuje, ako sa vybraní módni umelci stavajú k brandingu svojej značky, trendom v módnom marketingu a ktorými marketingovými nástrojmi komunikujú svoju značku k zákazníkom. Hlavnou metódou zberu dát sú polo-štruktúrované rozhovory práve s módnymi tvorcami. Táto metóda je doplnená dotazníkovým prieskumom, ktorý prešetruje danú tému z druhej strany, zo strany spotrebiteľov na českom trhu. Výstupom práce sú odporučenia, ktoré by pomohli zviditeľniť módnych tvorcov v ČR a urobiť ich značky atraktívnejšími pre českú verejnosť.
Keywords: Módny marketing; branding; značka; marketingová komunikácia
Thesis title: Marketing of a fashion artist and his brand
Author: Petrušková, Nikola
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This diploma thesis focuses on branding and marketing communication of fashion designers and creators of fashion designs on the Czech market. The work reveals how chosen fashion artists conceive branding of their products, their opinion on fashion trends and which marketing tools they use to communicate their brands to customers. The main method of data collection is a semi-structured interview with chosen fashion artists. This method is supplemented by a questionnaire survey, which investigates the topic from the consumer’s side of view, in the Czech market. The result of this work are recommendations that would help to raise the profile of fashion designers in the Czech Republic and would also help their brand become more attractive for the Czech public.
Keywords: Fashion marketing; fashion branding; brand; promotion
Thesis title: Marketing módního umělce a jeho značky
Author: Petrušková, Nikola
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá brandingem a marketingovou komunikací módních návrhářů a tvůrců módních značek na českém trhu. Práce odhaluje, jak se vybraní módní umělci staví k brandingu své značky, trendem v módním marketingu a kterými marketingovými nástroji komunikují svou značku k zákazníkům. Hlavní metodou sběru dat jsou polo-strukturované rozhovory právě s módními umělci. Tato metoda je doplněna dotazníkovým průzkumem, který zkoumá dané téma z druhé strany, ze strany spotřebitelů na českém trhu. Výstupem práce jsou doporučení, které by pomohly zviditelnit módních tvůrce v ČR a udělat jejich značky atraktivnějšími pro českou veřejnost.
Keywords: značka; marketingová komunikace; Módní marketing; branding

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2019
Date of submission: 16. 12. 2020
Date of defense: 26. 1. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/71964/podrobnosti

Files for download

    Last update: