Students results in statistics

Thesis title: Výsledky studentů VŠE ve statistice
Author: Knapová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Malá, Ivana
Opponents: Novák, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem mé práce je porovnat výsledky různých skupin studentů kurzu statistiky na VŠE. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou uvedeny použité teoretické přístupy ke zpracování dat. Druhá část je praktická a je věnována porovnání výsledků studentů z různých hledisek pomocí popisné statistiky a některých statistických testů. V závěru jsou pak shrnuty výsledky této práce z dílčích srovnání dat z různých hledisek.
Keywords: kontingenční tabulky; tabulky rozdělení četností; statistika
Thesis title: Students results in statistics
Author: Knapová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Malá, Ivana
Opponents: Novák, Ilja
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of my thesis is to compare results of different groups of students who took part in the statistic course on VŠE. The thesis is dividend into two parts. The first part is focused on theoretical solution of used data comparison. The second part is practical and it is focused on results comparison from different angles with descriptive statistics and some statisistics tests. The results from partial comparison of data from different points of view are summarized at the end of the thesis.
Keywords: count tables; cross tabulation; statistics

Information about study

Study programme: Kvantitativní metody v ekonomice/Statistické a pojistné inženýrství
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Statistics and Probability

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 3. 2008
Date of submission: 12. 1. 2009
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13407/podrobnosti

Files for download

    Last update: