Marketing and communication strategy of Rossmann on the Czech market

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie značky Rossmann na českém trhu
Author: Dembická, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií s důrazem na komunikační strategii společnosti Rossmann na českém trhu. Jejím cílem je kriticky zhodnotit obě zmíněné strategie a navrhnout doporučení na jejich zlepšení. Práce je rozdělena na dvě hlavní kapitoly, teoretickou a praktickou. Praktická část má formu případové studie, na jejímž konci je SWOT analýza výsledků výzkumu.
Keywords: Rossmann; marketingová komunikace; marketing; marketingová strategie
Thesis title: Marketing and communication strategy of Rossmann on the Czech market
Author: Dembická, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deal with marketing strategy focused mainly on marketing communication of the company Rossmann drogerie on the Czech market. The aim of the thesis is to critically evaluate those strategies and propose recommendations for its improvement. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. Practical part has a form of a case study which is concluded by SWOT analysis of research´s results.
Keywords: marketing strategy; marketing communication; Rossmann; marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2020
Date of submission: 18. 4. 2021
Date of defense: 9. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73520/podrobnosti

Files for download

    Last update: