Sports diplomacy as a tool of state branding (case study of the 2018 Ice Hockey World Championship)

Thesis title: Sportovní diplomacie jako nástroj branding státu (případová studie mistrovství světa v ledním hokeji 2018)
Author: Wiesner, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Dubský, Zbyněk
Opponents: Veselý, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá sportovní diplomacií jako nástrojem branding státu, zejména formou případové studie mistrovství světa v ledním hokeji 2018. V teoretické části jsou objasněny pojmy nation branding a sportovní diplomacie, která je součástí diplomacie veřejné. V praktické části je poté na základě analýzy čtyř tzv. kritérií zkoumáno, jak může sportovní diplomacie jako nástroj branding státu ovlivnit možné naplnění úspěšného pořadatelství mistrovství světa v ledním hokeji. Jednotlivá kritéria jsou rozdělena na historické pořadatelství událostí podobného rázu, vztah k danému sportu, spolupráci s partnery ze soukromého sektoru, a soustředěnost na následný odkaz.
Keywords: nation branding; sportovní diplomacie; Dánsko; veřejná diplomacie; mega-sportovní události; mistrovství světa v ledním hokeji
Thesis title: Sports diplomacy as a tool of state branding (case study of the 2018 Ice Hockey World Championship)
Author: Wiesner, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Dubský, Zbyněk
Opponents: Veselý, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with sports diplomacy as a tool of state branding, mainly based on the case study of the 2018 Ice Hockey World Championship. The theoretical part clarifies the concepts of nation branding and sports diplomacy, which is a part of public diplomacy. Furthermore, the practical part, based on the analysis of the four so-called criteria, examines how sports diplomacy as a tool of state branding can affect the possible fulfilment of successful hosting of the Ice Hockey World Championship. The individual criteria are divided into historical organization of similar events, the relation to the specific sport, cooperation with partners from the private sector, and the focus on its legacy.
Keywords: sports diplomacy; nation branding; Denmark; sports mega-events; public diplomacy; Ice Hockey World Championships

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní studia - diplomacie
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International and Diplomatic Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2020
Date of submission: 20. 4. 2021
Date of defense: 27. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73987/podrobnosti

Files for download

    Last update: