Gambrinus brand perception among university students

Thesis title: Vnímání značky Gambrinus vysokoškolskými studenty
Author: Rážová, Eliška
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odložil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit vnímání značky Gambrinus vysokoškolskými studenty a na základě těchto zjištění sepsat doporučení brand manažerům značky. Teoretická část se věnuje pojmu značka, dále identitě a image a strategickému řízení. V praktické části je nejprve popsán český trh s pivem. Dále je představena pivovarnická skupina Plzeňský Prazdroj a jedna z jejích značek, Gambrinus. Tato značka je pak analyzována z hlediska jejích hodnot a marketingových aktivit. Poslední kapitola se věnuje vlastnímu výzkumu vnímání značky Gambrinus VŠ studenty, a to pomocí dotazníkového šetření a hloubkových rozhovorů. Na základě těchto výsledků je identita porovnána s image značky a jsou stanovena manažerská doporučení.
Keywords: brand; značka; identita; image; Gambrinus
Thesis title: Gambrinus brand perception among university students
Author: Rážová, Eliška
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odložil, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to analyze the Gambrinus brand perception among the university students and based on the outcome come up with recommendations for the brand managers. The theoretical part focuses on terms such as brand, brand identity and image and strategic management. The second part firstly describes the Czech beer market, then introduces the Plzensky Prazdroj group and the Gambrinus brand. This brand is then analyzed in terms of its values and marketing activities. The last chapter focuses on a primary research of the brand perception among university students, using quantitative and qualitative research methods. Based on these results the brand identity is compared with the image and finally the recommendations are made.
Keywords: brand perception; brand; brand identity; brand image; Gambrinus

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 6. 2020
Date of submission: 20. 4. 2021
Date of defense: 9. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73557/podrobnosti

Files for download

    Last update: