Patients' decision-making about using services in a selected hospital in the context of their awareness

Thesis title: Rozhodování pacientů o čerpání služeb ve vybrané nemocnici v kontextu jejich informovanosti
Author: Cepníková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pažitný, Peter
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem diplomové práce je zhodnotit vzájemnou závislost informovanosti na rozhodování pacientů o čerpání služeb. Identifikovat, kde pacienti získávají informace, jak jsou nalezenými informacemi ovlivňováni a jaké faktory jsou rozhodující při rozhodování o výběru zdravotnického zařízení. V teoretické části práce jsou shrnuty základní poznatky informovanosti, spotřebitelského chování, rozhodování a marketingu ve zdravotnictví. Praktická část představuje především kvalitativní výzkum v Klatovské nemocnici, na základě kterého byly ověřeny stanovené výzkumné otázky, hypotézy a cíl diplomové práce. Součástí práce je také návrh opatření pro Klatovskou nemocnici.
Keywords: rozhodování; spotřebitelské chování; zdravotnictví; marketing; Informovanost
Thesis title: Patients' decision-making about using services in a selected hospital in the context of their awareness
Author: Cepníková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pažitný, Peter
Opponents: Luštický, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the diploma thesis is to evaluate the interdependence of awareness on patients' decision-making about using services. Identify where patients obtain information, how they are affected by the information found, and what factors are critical in making a choice of healthcare facility. The theoretical part of the thesis summarizes the basic knowledge of awareness, consumer behavior, decision making and marketing in health care. The practical part mainly presents qualitative research in the Klatovy Hospital, on the basis of which the established research questions, hypotheses and the goal of the diploma thesis were verified. Part of the work is also a proposal of measures for the Klatovy Hospital.
Keywords: decision making; consumer behavior; Awareness; healthcare; marketing

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2020
Date of submission: 23. 4. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74486/podrobnosti

Files for download

    Last update: