Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybraného podniku
Author: Pjajková, Sabina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kotík, Vítězslav
Opponents: Oberreiterová, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
Nožířský průmysl má v českých zemích silnou historickou tradici. Tento trh je zároveň poměrně specifickým prostředím pro vznik nové firmy. Cílem práce je analyzovat marketingovou strategii mladé české firmy ANV Knives a zjistit, do jaké míry společnost využívá jak svého potenciálu na trhu, tak také zda je její marketingová strategie dostatečně efektivní. Na základě literární rešerše je pomocí dílčích analýz zejména kvalitativních dat provedena analýza marketingového a komunikačního mixu, analýza prostředí podniku prostřednictvím Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a PEST analýza. Výsledky dílčích analýz jsou finálně shrnuty do SWOT analýzy. Práce také obsahuje závěrečná zhodnocení výsledků analýzy včetně doporučení týkajících se nastavení možných budoucích strategií podniku.
Keywords: situační analýza; konkurenceschopnost; marketingová strategie; marketing; nožířský průmysl
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Pjajková, Sabina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kotík, Vítězslav
Opponents: Oberreiterová, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
The cutlery industry has a strong historical tradition in the Czech lands. This market has a relatively specific environment for the creation of a new company. The aim of this work is to analyze the marketing strategy of the new Czech company ANV Knives and to find out to what extent the company uses both its potential in the market and also whether its marketing strategy is sufficiently effective. The analysis of the marketing and communication mix, the analysis of the company's environment through Porter's analysis of the five competitive forces and the PEST analysis are performed using literature research and qualitative data. The results of these partial analyzes are finally summarized in the SWOT analysis. The work also contains final evaluations of the results of the analysis, including recommendations regarding the setting of possible future strategies of the company.
Keywords: marketing; situation analysis; competitiveness; marketing strategy; cutlery industry

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Exact Methods

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2020
Date of submission: 24. 4. 2021
Date of defense: 1. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74956/podrobnosti

Files for download

    Last update: