Corporate Social Responsibility of the Tefal brand

Thesis title: Společenská odpovědnost značky Tefal
Author: Mrakavová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šindelářová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o společenské odpovědnosti značky Tefal. Cílem práce je kritické zhodnocení CSR aktivit značky Tefal v porovnání se značkami konkurenčními, na jehož základě jsou navrženy možná doporučení na zlepšení současné CSR strategie. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá charakteristikou samotného konceptu CSR, jeho historií, členění do tří pilířů a také charakteristice dalších alternativních konceptů spojených se CSR. Druhá kapitola se věnuje charakteristice značky Tefal, její pozici na českém trhu a také jejím CSR aktivitám. Poslední kapitola je věnována vlastnímu výzkumu, který byl proveden pomocí dotazníkového šetření, které je doplněno o benchmarking CSR aktivit konkurence.
Keywords: společenská odpovědnost firem; udržitelnost; CSR; Tefal
Thesis title: Corporate Social Responsibility of the Tefal brand
Author: Mrakavová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Šindelářová, Jarmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the social responsibility of the Tefal brand. The aim of the work is a critical evaluation of the CSR activities of the Tefal brand in comparison with competing brands, on the basis of which possible recommendations for improving the current CSR strategy are proposed. The work is divided into three chapters. The first chapter deals with the characteristics of the concept of CSR, its history, the division into three pillars, and also the characteristics of other alternative concepts associated with CSR. The second chapter deals with the characteristics of the Tefal brand, its position on the Czech market, and also its CSR activities. The last chapter is devoted to the author's research, which was carried out using a questionnaire survey, which is supplemented by benchmarking CSR activities of competitors.
Keywords: corporate social responsibility; sustainability; CSR; Tefal

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2020
Date of submission: 25. 4. 2021
Date of defense: 9. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73555/podrobnosti

Files for download

    Last update: