Landing page conversion rate optimization

Thesis title: Optimalizace konverzního poměru vstupní webové stránky
Author: Wachtl, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analyzovat vliv jednotlivých charakteristik vstupní webové stránky a následně identifikovat soubor konkrétních faktorů, které nejvyšší měrou ovlivňují efek-tivitu vstupní webové stránky. Efektivita stránky je přitom vyjádřena jejím konverz-ním poměrem. Práce za pomocí literární rešerše identifikuje nejčastěji zmiňované fak-tory ovlivňující konverzní poměr. Následně za pomocí metody optimalizace konverz-ního poměru založené na principech AB testování práce testuje čtyři vybrané faktory webové stránky a určuje jejich vliv na efektivitu vstupní webové stránky. Zjištěním práce je, že největší měrou ovlivňují konverzní poměr faktor důvěry a hodnověrnosti a faktor množství požadovaných osobních informací. Následně práce výsledné faktory kombinuje do finální varianty webové stránky, která vykazuje znatelně vyšší konverzní poměr než původní verze stránky.
Keywords: efektivita vstupní webové stránky; Konverzní poměr webové stránky; optimalizace konverzního poměru; conversion rate optimization; CRO; landing page optimization
Thesis title: Landing page conversion rate optimization
Author: Wachtl, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kincl, Tomáš
Opponents: Přibil, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This work aims to analyze the influence of individual characteristics of a landing page on its conversion rate. The aim is to identify a set of factors that affect the effectiveness of the landing page. The effectiveness of a landing page is determined by its conversion rate. In the first phase the thesis based on literature research identifies the most frequently mentioned factors affecting the conversion rate. Subsequently using the conversion rate optimization method based on the principles of AB testing four selected characteristics of a landing page are tested to determine their respective influence on the page effectiveness. The work concludes that the conversion rate is most influenced by the factor of trust and credibility and the factor of the amount of required personal information. In the end, the thesis combines the resulting factors into a final variant of the landing page and tests it against the original page. This final version shows a significantly higher conversion rate than the original version of the page.
Keywords: landing page optimization; CRO; conversion rate optimization

Information about study

Study programme: Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2020
Date of submission: 25. 4. 2021
Date of defense: 21. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74481/podrobnosti

Files for download

    Last update: