Marketing Strategy of Foodpanda

Thesis title: Marketing Strategy of Foodpanda
Author: Yeung, Kiu Hei
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Foodpanda is one of the leading online food delivery service platforms, it builds strong branding and gains high market share in the existing markets. The marketing strategy is the important successful factor behind it, thus this thesis aimed to analyse and find out the reasons and factors how Foodpanda can gain success in the markets. The thesis will analyse the food delivery industry trend, and through the SWOT and Porter’s five forces analysis to find the current situation of Foodpanda. Then to analyse the segmenting-targeting-positioning and marketing mix of what strategy Foodpanda uses. During the marketing research, it used online questionnaires aimed to understand the market trend and collect opinions from users. Finally based on the whole paper to make some recommendations for future development.
Keywords: Marketing strategy; Foodpanda; Marketing mix
Thesis title: Marketingová strategie společnosti Foodpanda
Author: Yeung, Kiu Hei
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Foodpanda je jednou z předních platforem online dodávek potravin, buduje silnou značku a získává vysoký podíl na stávajících trzích. Marketingová strategie je důležitým faktorem úspěchu, tento článek si proto klade za cíl analyzovat a zjistit důvody a faktory toho, jak Foodpanda uspěla na trhu. Tato práce bude analyzovat trend v odvětví dodávek potravin a pomocí SWOT a Porterovy analýzy pěti sil zjistit současnou situaci Foodpandy. Poté analyzovat segmentaci-cílení-umisťování a marketingový mix toho, jakou strategii Foodpanda používá. Během marketingového výzkumu použila online dotazníky zaměřené na pochopení tržního trendu a shromažďování názorů od uživatelů. Nakonec na základě celého příspěvku učinit několik doporučení pro budoucí vývoj.
Keywords: Foodpanda; Marketingový mix; Marketingová strategie

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/International Business
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 9. 2020
Date of submission: 25. 4. 2021
Date of defense: 11. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74110/podrobnosti

Files for download

    Last update: