Analysis of the Consumers' Attitude to Influencer Marketing

Thesis title: Analýza postojů spotřebitelů k influencer marketingu
Author: Dvořáková, Anna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je na základě analýzy výsledků vlastního dotazníkového šetření zmapovat postoj spotřebitelů k influencer marketingu. Influencer marketing je nejprve zasazen do kontextu komerčních komunikací a zdůrazňuje, jak se odlišuje od klasického způsobu promování značek či produktů a v čem tkví jeho síla. Práce se zabývá také mikroinfluencer marketingem jakožto trendem dnešní doby. Praktická část mapuje prostřednictvím průzkumu mezi spotřebiteli jejich postoj k influencer marketingu. Zjišťuje, zda spotřebitelé influencery vnímají jinak než klasickou reklamu, zda reklamní příspěvky influencerů působí důvěryhodněji než klasická reklama či zda spotřebitelé influencerům přestávají důvěřovat. Součástí praktické části práce je také zjištění vnímání influencer marketingu spotřebiteli v době epidemie Covid-19.
Keywords: Influencer marketing; Mikroinfluenceři; Analýza postojů; Covid-19
Thesis title: Analysis of the Consumers' Attitude to Influencer Marketing
Author: Dvořáková, Anna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to analyse the consumers' attitude to influencer marketing, based on own survey. Firstly, it puts this marketing discipline into the context of commercial communication and highlights the differences from other ways of product and services promotion. Besides that, the thesis deals with micro-influencer marketing as a current trend. A conducted research represents the practical part of this thesis that answers whether influencers are considered differently than other forms of promotion, appears to be more trustworthy and last but not least, how the consumers' attitude changes with the Covid-19 pandemics.
Keywords: Microinfluencers; Covid-19; Influencer Marketing; Consumers' Attitudes

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2020
Date of submission: 25. 4. 2021
Date of defense: 9. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/72292/podrobnosti

Files for download

    Last update: