Consumer behavior in the field of healthy nutrition within the Czech Republic

Thesis title: Spotřebitelské chování v oblasti zdravé výživy v České republice
Author: Reytharová, Dominika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce s názvem „Spotřebitelské chování v oblasti zdravé výživy v České republice“ se zabývá nákupním chováním typického českého spotřebitele a jeho vztahu ke zdravé výživě. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická se zaměřuje na vysvětlení stěžejních pojmů k tématům zdravé výživy, spotřebitele, produktu, nákupního chování, segmentace a také základů marketingového výzkumu. Tyto vědomosti jsou nutné pro podložení praktické části, která má za cíl dokázat, že český spotřebitel není dostatečně informován o zdravém způsobu stravování a o kvalitě a složení výrobků. Respektive, že se český spotřebitel nechá zmanipulovat nápisy a informacemi, jež jsou uvedené na obalu a etiketě produktu.
Keywords: zdravá výživa; spotřebitel; nákupní chování; obal produktu
Thesis title: Consumer behavior in the field of healthy nutrition within the Czech Republic
Author: Reytharová, Dominika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Matysová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis entitled "Consumer behavior in the field of healthy nutrition within the Czech Republic" deals with buying behavior of a typical Czech consumer and his relationship with healthy nutrition. This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical one focuses on explaining key concepts on the topics of healthy nutrition, consumer, product, buying behavior, segmentation and also the basics of marketing research. This knowledge is necessary to substantiate the practical part, which aims to prove that the Czech consumer is not well-informed about a healthy diet and the quality and ingredients of products. Respectively, that the Czech consumer lets himself be manipulated by inscriptions and information that are stated on the packaging and label of the product.
Keywords: healthy nutrition; consumer; buying behavior; product label

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 9. 2020
Date of submission: 27. 4. 2021
Date of defense: 8. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/74134/podrobnosti

Files for download

    Last update: