Online marketing - Footshop's communication strategy

Thesis title: Online marketing - komunikační strategie firmy Footshop
Author: Komarovová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou online marketingové komunikace firmy Footshop. Cílem práce je za pomoci analýzy současného stavu online marketingových aktivit firmy zjistit, jak firma Footshop tyto aktivity komunikuje se svými stávajícími a potenciálními zákazníky. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola shrnuje základní trendy a fakta o online marketingu. Druhá kapitola se věnuje kompletní charakteristice firmy Footshop. Poslední kapitola zahrnuje dva marketingové výzkumy, a to dotazníkové šetření a hloubkové rozhovory. V závěru této kapitoly jsou podány návrhy na zlepšení online marketingové komunikace firmy.
Keywords: Nástroje online marketingové komunikace; Online marketing; Footshop
Thesis title: Online marketing - Footshop's communication strategy
Author: Komarovová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with the analysis of Footshop's online marketing communication. The aim of the diploma thesis is to analyze, how online marketing activities are communicated among current and potential customers. The thesis is divided into three chapters. The first chapter summarizes trends and facts about online marketing. The second chapter contains complete information about the company Footshop. The third chapter focuses on research performed in the form of a questionnaire survey and deep interviews. The recommendations for possible improvements are presented based on the results of these two types of marketing research.
Keywords: Footshop; Online marketing; Online marketing tools

Information about study

Study programme: Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 8. 2020
Date of submission: 26. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73857/podrobnosti

Files for download

    Last update: