The offer of the selected tour operator

Thesis title: Nabídka vybrané cestovní kanceláře
Author: Bračíková, Nikola
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá změnou nabídky vybrané cestovní kanceláře, konkrétně cestovní kanceláře Daen. Jejím cílem je popsat vývoj nabídky této cestovní kanceláře mezi lety 2017 až 2020 a přispět tak k odhalení silných stránek, na které by se cestovní kancelář měla zaměřit při marketingové komunikaci a slabých stránek, na kterých může nadále pracovat. Práce je rozdělena do tří kapitol. První je věnována teoretickému vymezení pojmů, které jsou potřebné pro bakalářskou práci. Druhá kapitola se věnuje obecným informacím o cestovní kanceláři Daen a třetí je věnována zkoumání nabídky cestovní kanceláře. Výsledkem této práce jsou náměty na inovaci nabídky produktů a služeb, které by mohly přispět k prosperitě cestovní kanceláře Daen. Tyto podněty vycházejí ze zhodnocení prodeje zájezdů, SWOT analýzy a z rozhovoru s ředitelkou cestovní kanceláře. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že cestovní kancelář Daen má velmi dobrou nabídku vzhledem ke klientele, na kterou se zaměřuje. Ale přesto jsou oblasti, ve kterých by se mohla i nadále rozvíjet, aby dokázala odolat konkurenci a udržela si své postavení na trhu, jako je například rozšíření zaměření o další segmenty trhu.
Keywords: cestovní kancelář; nabídka; SWOT analýza
Thesis title: The offer of the selected tour operator
Author: Bračíková, Nikola
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Petrů, Zdenka
Opponents: Vaško, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the change of the travel agency’s offer, specifically the offer of the travel agency Daen. The main aim of the thesis is to describe the offer between the years 2017 and 2020 and to contribute to the detection of its strengths on which the travel agency should focus during marketing communication and weaknesses on which they should keep working. The bachelor thesis is divided into three chapters. The first one is devoted to the theoretical concepts which are relevant for the bachelor thesis. The second chapter deals with general information about the travel agency Daen and the third one is about examining the offer of a travel agency. The outcomes of this thesis are the ideas for innovation in a range of products and services which can contribute to the prosperity of the travel agency Daen. These suggestions are based on the evaluation of the offer, SWOT analysis and an interview with the director of the travel agency. The results show that the travel agency Daen has a very good offer with respect to the clientele on which they focus. Nevertheless, there are areas in which they can continue to develop in order to withstand competition and maintain their position on the market, such as expanding the offer to the other market segments.
Keywords: travel agency; offer; swot analysis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 7. 2020
Date of submission: 26. 4. 2021
Date of defense: 25. 5. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73680/podrobnosti

Files for download

    Last update: