Position of the French Cosmetic Industry in the World Economy

Thesis title: Postavení francouzského kosmetického průmyslu ve světové ekonomice
Author: Hanáková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Jiránková, Martina
Opponents: Grebe, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce vytváří přehled o vývoji a postavení francouzského kosmetického průmyslu od roku 1995 ve světové ekonomice. První část přibližuje historii a charakterizuje toto odvětví pro porozumění postavení Francie a jejích významných konkurentů – Spojených států, Německa, Singapuru a Jižní Korey. Práce analyzuje mezinárodní obchod s kosmetickými produkty, jeho regulace a bariéry. Druhá část bakalářské práce analyzuje a porovnává největší vývozce kosmetických produktů ve světě z makroekonomického hlediska na základě stanovených indikátorů. V poslední části kapitoly práce nabízí další možný vývoj francouzského kosmetického průmyslu a analyzuje potenciál tohoto odvětví.
Keywords: kosmetický průmysl; Francie; významní konkurenti; kosmetika; parfémy; porovnání na základě indikátorů; makroekonomický pohled
Thesis title: Position of the French Cosmetic Industry in the World Economy
Author: Hanáková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Jiránková, Martina
Opponents: Grebe, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis aims to create an overview of the development and position of the French cosmetic industry in the world economy since 1995. The first part describes the history and characterizes this sector in order to better understand the position of France and its major competitors – the United States, Germany, Singapore, and South Korea. The thesis analyses the international trade in cosmetics, its regulations, and barriers. The second part of the bachelor thesis analyses and compares the biggest cosmetics exporters in the world based on given indicators from the macroeconomic point of view. The thesis offers a possible future evolution of the French cosmetic industry and analyses the potential of the sector.
Keywords: perfumes; comparison based on indicators; macroeconomic point of view; cosmetic industry; France; major competitors; cosmetics

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Economic Relations

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 5. 2020
Date of submission: 26. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73411/podrobnosti

Files for download

    Last update: