Developing Field Service Management System using Microsoft 365

Thesis title: Developing Field Service Management System using Microsoft 365
Author: Houdek, Štěpán
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stanovská, Iva
Opponents: Repka, Dávid
Thesis language: English
Abstract:
Small and medium enterprises in Czechia significantly lack behind in integration of digital technology compared to large enterprises. Many of the small companies still rely on paper and pen or Excel sheets to assign work, keep records of employees’ working hours and work-related information which is not only time-consuming but often leads to erroneous results. The aim of this bachelor thesis is to assess the feasibility of development and implementation of a field service management system by a non-developer accessible to small and medium enterprises. The development of the system is formalized by using some practices of the Agile Modeling while information pertaining to the development is stored using the Diary-Driven Development approach. The development is led by a single person using only tools available in the Microsoft 365 package. After the development is finished, the system is implemented in a small enterprise. To test the hypothesis that a small enterprise will accept such system, an expectation confirmation theory is used to assess the satisfaction of the end consumer. The hypothesis is confirmed by excellent customer feedback.
Keywords: Power Apps; Power Platform; Bookings; Field Service Management
Thesis title: Vývoj systému na správu serviscníh požadavků s využitím Microsoft 365
Author: Houdek, Štěpán
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stanovská, Iva
Opponents: Repka, Dávid
Thesis language: English
Abstract:
Malé a střední podniky v České republice významně zaostávají v integraci digitálních technologií oproti velkým podnikům. Mnoho malých podniků stále využívá papír a tužku nebo Excel tabulky pro přiřazení pracovních úloh, uchovávání informací o pracovní době a dalších informací o zaměstnancích, což je nejen časově náročné, ale často vede i k nepřesnému zápisu informací. Cílem této práce je vyvinout a implementovat bez profesionálních vývojářů systém na správu servisních požadavků dostupného pro malé a střední podniky. Vývoj systému je formalizován využitím některých Agile metod, dokumentace informací o systému je tvořena za využití Diary-Driven Development přístupu. Vývoj je veden jednou osobou za využití nástrojů pocházející pouze z balíčku Microsoft 365. Po dokončení vývoje je systém implementován v malém podniku. Pro ověření hypotézy, že malý podnik systém akceptuje byla použita teorie potvrzení očekávání. Hypotéza je potvrzena zpětnou vazbou zákazníka.
Keywords: Bookings; Power Apps; Power Platform; Správa servisních požadavků

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Aplikovaná informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2020
Date of submission: 27. 4. 2021
Date of defense: 23. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73092/podrobnosti

Files for download

    Last update: