Marketing Communication of a Hotel

Thesis title: Marketingová komunikace hotelu
Author: Kaincová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou komunikací vybraného hotelu. Sociální koncepce vyžaduje sledovat potřeby zákazníků a z toho důvodu byla ověřována relevance komunikace hotelu pro jeho typické hosty. Hlavním cílem této práce bylo zhodnotit dosavadní marketingovou komunikaci hotelu a navrhnout možná vylepšení v návaznosti na reakce respondentů. Teoretická část přibližuje klíčové pojmy jako je marketingový mix a seznamuje čtenáře s marketingovými koncepcemi a trendy. Praktická část byla věnována aplikovanému mixu hotelu a výzkumu, který zjišťoval očekávání a preference oslovených respondentů imitujících charakteristiky hostů tohoto hotelu. Následuje výsledné zhodnocení a návrh možných vylepšení k navýšení efektivity komunikace.
Keywords: marketingová komunikace; hotelnictví; marketingový mix; marketingové koncepce
Thesis title: Marketing Communication of a Hotel
Author: Kaincová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Čermáková, Elvíra
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on marketing communication of a particular hotel. Social Concept requires one to observe customers' needs and for that reason was verified the relevance of the hotel's communication for his guests. The main objective of this thesis was to assess the current marketing communication of the hotel and suggest possible enhancement in relevance to respondents' responses. The theoretical part gives insight into the key terms such as marketing mix and familiarizes the reader with marketing concepts and trends. The practical part was devoted to the applied marketing mix of the particular hotel and to a research, which was discovering expectations and needs of approached respondents very alike to hotel's guests. Follows the final assessment and suggestion of feasible enhancements in order to increase effectiveness of the communication.
Keywords: marketing concepts; hotel industry; marketing communication; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 7. 2020
Date of submission: 28. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73709/podrobnosti

Files for download

    Last update: