Marketing strategy of the Nutella brand on the Czech market

Thesis title: Marketingová strategie značky Nutella na českém trhu
Author: Deliu, Sofie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingovou strategií značky Nutella na českém trhu. Hlavním cílem je kriticky zhodntit její dosavadní strategii a navrhnout doporučení pro její zlepšení. Mimo jiné se práce zabývá také udržitelným rozvojem a zkoumá, jaký vliv má tento aspekt na spotřebitele v rámci značky. Teoretická část tvoří základ pro praktickou část, jsou zde popsány základní pojmy z marketingového prostředí a definován je i udržitelný rozvoj. V rámci práce je proveden vlastní marketingový výzkum prostřednictvím dotazníkového šetření, který zkoumá znalost značky, postoje k marketingové komunikaci a změny nákupního chování v rámci aktivit směrem k udržitelnosti. Na základě výsledků jsou vytvořena doporučení pro zlepšení stávající marketingové strategie.
Keywords: Nutella; marketingová strategie; udržitelný rozvoj; marketing; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of the Nutella brand on the Czech market
Author: Deliu, Sofie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the marketing strategy of the Nutella brand on the Czech market. The main aim of this thesis is to critically evaluate the current strategy and suggest recommendations for improvement. Furthermore, the thesis focuses on sustainable development and examines the impact of this aspect on consumers within the brand. The theoretical part forms the basis for the practical part, it describes the important terms from the marketing environment and defines sustainable development. Own marketing research is conducted with the help of a questionnaire survey, which examines brand awareness, attitudes to marketing communication, and changes in shopping behavior within the activities towards sustainability. Based on the results, recommendations are made to improve the current marketing strategy.
Keywords: marketing; SWOT analysis; Nutella; marketing strategy; sustainable development

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2020
Date of submission: 28. 4. 2021
Date of defense: 9. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/73552/podrobnosti

Files for download

    Last update: