International brand strategy on a premium dog food market

Thesis title: Mezinárodní strategie vybrané značky na trhu s prémiovými krmivy pro psy
Author: Uhrová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na mezinárodní strategii vybrané značky s prémiovými psími krmivy Ontario. Opírá se o teoretické poznatky z oblasti mezinárodní strategie firmy a značky, forem vstupu na zahraniční trhy, rozpoznávání rizik a bariér týkajících se takových vstupů, tržní analýzy, ale také o výzkum z oblasti globálního trhu s psími krmivy a jeho trendů. Jejím cílem je návrh a doporučení vhodné mezinárodní strategie české značky Ontario pro vstup na německý trh na základě analýzy konkurenčního prostředí, bariér, příležitostí a hrozeb, který tento trh pro českou značku přináší a představuje.
Keywords: prémiová psí krmiva; mezinárodní strategie značky; mezinárodní podnikání; německý trh
Thesis title: International brand strategy on a premium dog food market
Author: Uhrová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Křenková, Eva
Opponents: Hinčica, Vít
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on international strategy of a premium dog food brand, Ontario. It is based on theoretical findings related to the international business and brand strategy, types of market entry strategy, market entry risks and barriers recognition, market analysis and on the research of global dog food market and its trends. The aim of the thesis is to propose a suitable market strategy to enter the German market for Czech brand Ontario through analysing the competitive landscape, barriers of this market, its opportunities as well as threats.
Keywords: international brand strategy; premium dog food; international business; Geman market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2019
Date of submission: 28. 4. 2021
Date of defense: 2. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/70645/podrobnosti

Files for download

    Last update: