Customer loyalty Dm-drogerie markt

Thesis title: Loajalita zakazníků společnosti Dm-drogerie markt
Author: Nevřivová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá loajalitou zákazníka a její význam pro společnost dm. Cílem bakalářské práce je zjistit, jestli jsou zákazníci Dm drogerie markt loajální a z jakého důvodu. Pro vypracování teoretické části práce byla provedena literární rešerše zabývajícím se tématem marketingové strategie, míry loajality, věrnostního programu a marketingového výzkumu. V praktické části je detailně představena marketingová strategie drogerie dm na českém trhu. Poslední část práce je věnována vlastnímu výzkumu trhu pomocí dotazníkového šetření, kde budou shrnuty veškeré výsledky z primárních dat výzkumu a navržena konkrétní doporučení na zlepšení.
Keywords: loajalita zákazníka; Dm drogerie markt; věrnostní program
Thesis title: Customer loyalty Dm-drogerie markt
Author: Nevřivová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Volfová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with customer loyalty and its importance for the dm drugstore. The bachelor thesis aims to find out whether dm's customers are loyal and for what reason. For the elaboration of the theoretical part of the work, a literature review was conducted with topics of marketing strategy, loyalty level, loyalty program, and marketing research. The practical part describes in detail the marketing strategy of dm drugstore on the Czech market. The last part of the work is devoted to the market research itself using a questionnaire survey, which will summarize all the results from the primary research data and propose specific recommendations for improvement.
Keywords: Dm-drogerie markt; customer loayality; loyalty program

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 5. 2019
Date of submission: 28. 4. 2021
Date of defense: 9. 6. 2021
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/69706/podrobnosti

Files for download

    Last update: